versnellingsbak
Moderator: Moderators
- raymondmx-3
- Co-Pilot
versnellingsbak
ik heb even een vraagje,
ik weet onderhands dat er al een paar mensen een mx-6 versnellingbak onder de mx hebben liggen die ook dan een klze hebben,
maar past dit nu 100% of moet je iets veranderen, denkend aan koppilingsplaat, drukgroepen ofzo?
want mijn mx gaat vandaag naar de garage omdat hoogstwaarschijlijk de 1.8 versnellingsbak van binnen is stukgegaan.
en als het ik dan een andere nodig zou hebben wil ik er meteen een mx-6 bak onder hangen.
ik weet onderhands dat er al een paar mensen een mx-6 versnellingbak onder de mx hebben liggen die ook dan een klze hebben,
maar past dit nu 100% of moet je iets veranderen, denkend aan koppilingsplaat, drukgroepen ofzo?
want mijn mx gaat vandaag naar de garage omdat hoogstwaarschijlijk de 1.8 versnellingsbak van binnen is stukgegaan.
en als het ik dan een andere nodig zou hebben wil ik er meteen een mx-6 bak onder hangen.
-
- Pilot
- raymondmx-3
- Co-Pilot
-
- Pilot
Re: versnellingsbak
raymondmx-3 schreef:ik heb even een vraagje,
Rijd je mx momenteel nu helemaal niet meer of?
- marcel v6
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Contacteer:
BruteFrits schreef:Waarom een mx6 versnellingsbak onder een 1.8?
Dit ga je zeker merken in de lage versnellingen! Heb het vorig jaar ook gedaan, geen aanrader.
Ben het met Ivo eens.
Met de MX-6 bak is het zuiniger rijden en je heb een iets hogere topsnelheid.
Ik hou het wel bij me MX-3 bak

Volgens mij trek je met een MX-6 bak langzamer op dan met een MX-3 bak.
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Als je een mx6 bak erop wilt moet je er wel rekening mee houden dat je alle sensoren hebt
Best wel een klote klusje om te doen volgens mij.
Ik denk persoonlijk dat het verschil mx3-mx6 bak te verwaarlozen is aangezien het grotendeels aan de bestuurder ligt.
Gebruik anders ook nog even de zoekfunctie. Hier is al vaker of gediscusseerd.
Best wel een klote klusje om te doen volgens mij.
Ik denk persoonlijk dat het verschil mx3-mx6 bak te verwaarlozen is aangezien het grotendeels aan de bestuurder ligt.
Gebruik anders ook nog even de zoekfunctie. Hier is al vaker of gediscusseerd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- raymondmx-3
- Co-Pilot