Nieuwe distributieriem ja of nee?
Moderator: Moderators
-
- Co-Pilot
Is de Driem van de highquality set van probestore een gates riem? of een ander merk maar wat zeker ook goede kwaliteit is. Verder heb ik de mazda dealer geinformeerd, en hier vertelde ze me dat er 4 spanrollen tot een distributie riem set horen. op de plaatje van probe store zie ik er 3 ??
Verder heb ik een waterpomp als extra nodig op de probe store site? of vervangt niemand de waterpomp gelijk met de driem?
Verder zal ik nog een hydraulische spanner staat á 87 pond. moet deze ook vervangen?
Verder heb ik een waterpomp als extra nodig op de probe store site? of vervangt niemand de waterpomp gelijk met de driem?
Verder zal ik nog een hydraulische spanner staat á 87 pond. moet deze ook vervangen?
Mazda weet er niks van, zijn er 3 en een hydraulische spanner.
Ik vroeg ook bij hun om een steun voor stuurbekrachtingspulley, kon hij niet vinden in het systeem en een andere (de verkeerde) alleen als complete set. Ik onderdeel nr geven, "owja dit is een andere hij vind hem wel in het systeem".
Maar goed dat terzijde.
Hydraulische spanner hoef je niet te vervangen als hij nog goed is opzich. Alleen baal je als hij 10.000 km na de D-riem het wel begeeft. kan je nog een x bijna.
waterpomp ook doen jah, tenzij dat natuurlijk net gedaan is. Wel de goede nemen zijn 2 types.
Ik heb de set hier vandaan (USA)
http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-KL-V6-2-5-DOHC-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/260694601563?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1994%7CMake%3AMazda%7CModel%3AMX-3&vxp=mtr&hash=item3cb29bef5b#ht_3687wt_1163
http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-2-5-DOHC-V6-KL-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/220698514894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3362a815ce#ht_3647wt_1163
Prijs: 120 euro incl verzenden + btw en wat invoer.
Merken:
Spanrollen: NTN Lagers en metalen rollen vs plastic rollen van GMB
Waterpomp OAW vergelijkbaar met GMB
Riem: Merkloos, maar dikker dan die van fps, voelt goed qua kwaliteit.
spanner hebben ze ook maar ik weet niet welk merk.
De levertijd van fordprobestore is in mijn ervaring vaak langer dan USA + douane.....
Ik vroeg ook bij hun om een steun voor stuurbekrachtingspulley, kon hij niet vinden in het systeem en een andere (de verkeerde) alleen als complete set. Ik onderdeel nr geven, "owja dit is een andere hij vind hem wel in het systeem".
Maar goed dat terzijde.
Hydraulische spanner hoef je niet te vervangen als hij nog goed is opzich. Alleen baal je als hij 10.000 km na de D-riem het wel begeeft. kan je nog een x bijna.
waterpomp ook doen jah, tenzij dat natuurlijk net gedaan is. Wel de goede nemen zijn 2 types.
Ik heb de set hier vandaan (USA)
http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-KL-V6-2-5-DOHC-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/260694601563?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1994%7CMake%3AMazda%7CModel%3AMX-3&vxp=mtr&hash=item3cb29bef5b#ht_3687wt_1163
http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-2-5-DOHC-V6-KL-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/220698514894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3362a815ce#ht_3647wt_1163
Prijs: 120 euro incl verzenden + btw en wat invoer.
Merken:
Spanrollen: NTN Lagers en metalen rollen vs plastic rollen van GMB
Waterpomp OAW vergelijkbaar met GMB
Riem: Merkloos, maar dikker dan die van fps, voelt goed qua kwaliteit.
spanner hebben ze ook maar ik weet niet welk merk.
De levertijd van fordprobestore is in mijn ervaring vaak langer dan USA + douane.....
-
- Co-Pilot
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Precies zoals Jforce zegt.
Even goed opletten bij de waterpomp dat je het model neemt die jij ook hebt (ronde/vierkante pully)
Zelf zou ik altijd de waterpomp vervangen na mijn eigen les.
Ook distributie vervangen, waterpomp was de verkeerde dus niet gedaan. 10.000km verder begon de waterpomp te lekken
Hydrolische spanner zou ik ook vervangen; deze willen nog wel eens afzwakken of het begeven.
Even goed opletten bij de waterpomp dat je het model neemt die jij ook hebt (ronde/vierkante pully)
Zelf zou ik altijd de waterpomp vervangen na mijn eigen les.
Ook distributie vervangen, waterpomp was de verkeerde dus niet gedaan. 10.000km verder begon de waterpomp te lekken

Hydrolische spanner zou ik ook vervangen; deze willen nog wel eens afzwakken of het begeven.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Co-Pilot
-
- Co-Pilot
-
- Pilot
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
-
- Co-Pilot